دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۱:۴۸

بزرگترین بنادر فرانسه را بشناسید

 باشگاه خبری فراساحل: بنادر فرانسه نقش بسزایی در تجارت، صادرات و واردات این کشور دارند و یکی از بزرگترین بنادر رودخانه ای اروپا نیز در این کشور قرار دارد.به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرینرز، فرانسه کشوری در اروپای غربی است که مرزهای آبی آن از منطقه راین تا دریای شمال امتداد دارد و اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و کانال مانش را در بر می گیرد. این کشور پس از آلمان دومین صادرکننده و واردکننده بزرگ در اروپا است. در ادامه مهم ترین بنادر فرانسه را بررسی خواهیم کرد.

۱. بندر خودمختار پاریس
بندر خودمختار پاریس؛ به عنوان یک مجموعه دولتی شناخته می شود که هدف آن توسعه حمل و نقل آبی کالا و مسافر در منطقه ایل دو فرانس است. این نهاد با توسعه، حفظ و بهره برداری از تأسیسات بندری پاریس و منطقه اطراف آن به این مهم دست می یابد. بندر خودمختار پاریس ترافیک رودخانه‌ای در منطقه پاریس و تاسیسات بندری را در طول بیش از ۳۰۰ مایل مسیرهای قابل کشتیرانی مدیریت می‌کند. این بندر اولین بندر کانتینری داخلی فرانسه بوده و در دسته بنادر رودخانه ای در سراسر اروپا رتبه دوم را دارد. بندر خودمختار پاریس پذیرای کالاها و مسافران بوده و از نظر ترافیک کانتینری، سالانه بیش از ۱۳۰۰۰۰ TEU ورودی و خروجی کانتینر دارد.

۲. بندر مارسی
بندر مارسی؛ که به عنوان بندر مارسی فوس نیز شناخته می شود، یکی از بنادر دریایی اصلی فرانسه است که علاوه بر کالا، ترمینال مسافری نیز دارد. ترافیک کلی این بندر ۸۸ میلیون تن بوده و دارای دو سایت اصلی است، یکی در شمال مارسی و دیگری در حدود ۳۱ مایلی شمال غربی مارسی. بندر مارسی بزرگترین بندر فرانسه، دومین بندر بزرگ دریای مدیترانه و چهارمین بندر بزرگ اروپا است. این بندر در سال ۲۰۱۹ با حمل ۷۹ میلیون تن کالا، رتبه چهل و یکمین بندر جهان را به خود اختصاص داده است.

۳. بندر لیون
بندر لیون؛ به بندر ادوارد هریوت نیزمعروف است. لیون یک بندر اصلی برای شناورهای کروز در رودخانه Rhone-Saone در شرق-مرکز فرانسه است. بندر لیون در حد فاصل بین مارسی و شهر پاریس در رودخانه رون قرار گرفته است. این بندر به طور میانگین جابجایی بیش از ۱۲ میلیون تن کالا در سال را بر عهده دارد. بندر یاد شده با ترمینال کانتینری و یک ترمینال مسافربری تجارت با شمال اروپا، شرق فرانسه و مدیترانه را تسهیل می کند.

۴. بندر لو هاور
یک موسسه دولتی با عنوان Grand Port Maritime du Havre بندر لو هاور را مدیریت می کند. لو هاور دومین بندر بزرگ در بین بنادر تجاری فرانسه از نظر تناژ کلی است. این بندر همچنین بزرگترین بندر کانتینری در فرانسه است. بندر لو هاور دارای یک ترمینال مسافری بوده و با سه مجموعه پایانه اختصاصی و بیش از ۴۰ مایل اسکله، به طیف گسترده ای از کالاها خدمات ارائه می کند. ترمینال شمالی این بندر تقریباً یک کیلومتر مربع وسعت دارد و یکی از ویژگی های اصلی آن این است که می تواند پذیرای تمام اندازه های کشتی های مسافرتی در جهان باشد.

۵. بندر دوویل
بندر شهر دوویل به عنوان Port de Plaisance Deauville نیز شناخته می شود. ابن بندر در کمون دوویل، در سمت شمال غربی فرانسه و سواحل کانال انگلیس واقع شده است. یک مجتمع مارینا در بخش مسکونی بندر دوویل ساخته شده است. بندر دوویل در سال ۱۹۷۲ برای جبران اشباع حوضچه قایق ها در پورت مورنی ساخته شد. بندر دوویل می تواند تا ۸۵۰ قایق تفریحی را در خود جای دهد و ۱۵۰ اسکله تفریحی برای بازدیدکنندگان دارد.



  کد خبر : 6341
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :